قالب وبلاگ
نويسندگان

رنج روور ایووک قرار است گیربکس zf 9hp را جایگزین گیربکس 6 سرعته ی فعلی خود کند تا تبدیل به نخستین اتومبیل سواری جهان با گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک شود.
افزایش تعداد دنده ها از 6 به 9 بهبود مصرف سوخت و کاهش تولید co2 را به همراه دارد و نزدیک بودن ضریب دنده ها به یکدیگر باعث افزایش شتاب می گردد.

لند روور که شریک اصلی کمپانی zf برای ساخت این گیربکس بوده می گوید این گیربکس توانمند کاملاً مناسب محصولات این کارخانه برای عبور از تمامی مسیرها می باشد. پایین ترین ضریب این گیربکس بسیار پایین تر از گیربکس 6 سرعته ی فعلی بوده که به طور خاص برای مصارف آفرود طراحی شده است. بر خلاف عملکرد سکوئنشال گیربکس قبلی این گیربکس دارای skip-shift بوده که امکان پریدن از یک یا دو دنده به هنگام معکوس کردن را فراهم کرده و همچنین سریعاً مطابق میل راننده برای واکنش سریع برای رانندگی اسپرت یا عملکرد آرام برای رانندگی اقتصادی، عمل می کند.
با داشتن 3 ضریب دنده ی اضافه، این گیربکس 7.5 kg سبک تر از گیربکس قبلی بوده و تنها 6.0 mm بلند تر است و در کارخانه ی gray court کمپانی zf در کارولینای جنوبی ساخته می شود.
اواخرسال 2012، اشتفان زومر مدیر عامل کمپانی zf اعلام کرد که 9 دنده حد مطلوب برای گیربکس هاست زیرا تعداد بیش از آن باعث افزایش وزن شده و نمی تواند کاهش بیشتر مصرف سوخت را ایجاد کند.

[ ۱۳٩۱/۱٢/٢۸ ] [ ۱:۱٢ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

از کانال ما در سایت آپارات دیدن کنید: WWW.Aparat.com/Em911
RSS Feed

آمار آنلاین

كد ماوس