قالب وبلاگ
نويسندگان

نمایشگاه دیترویت 2015: برگردیم به سال 1999 و پیست معروف نوربرگ رینگ، جایی که پورشه 911 GT3 در 7 دقیقه و 56 ثانیه برای اولین بار رکورد زیر هشت دقیقه را از آن خود کرد. دستاورد قابل توجهی که برای این خودروی نامدار حاصل شد. اما اکنون در نمایشگاه خودروی دیترویت روبروی یک شاسی‌بلند بزرگ و سنگین‌وزن ایستاده‌ایم که رکوردی مشابه را به دست آورده و اولین خودروی شاسی‌بلند جهان است که با رکورد 7 دقیقه و 59 ثانیه و 74 صدم ثانیه، به زمان زیر هشت دقیقه در این پیست رسیده است.

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

 

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S


این رکورد به طور قابل‌ملاحظه‌ای یعنی 14 ثانیه از رنجروور اسپرت SVR به‌عنوان دارنده قبلی رکورد شاسی بلندها در پیست نوربرگ رینگ، بهتر است.

 

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

 

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S


معرفی پورشه کاین توربو S به عنوان سریع‌ترین خودروی جهان در حالی است که زیرمجموعه دیگر فولکس هم با خودروی بنتلی شاسی بلند Bentayga که هنوز در مراحل توسعه قرار دارد، همین ادعا را می‌کند. با این وجود و با توجه به اندازه بزرگ‌تر بنتلی، نهایتاً این خودرو سریع‌ترین خودرو در خط مستقیم و نه در پیست مشکلی چون نوربرگ رینگ باشد.

 

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S

 

2016 Porsche Cayenne Turbo S

2016 Porsche Cayenne Turbo S


پورشه کاین توربو S از یک موتور 8 سیلندر 4.8 لیتری مجهز به توربوشارژر دوبل انتگرالی بهره می‌گیرد. در حال حاضر این پیشرانه قدرتی به اندازه 562 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 800 نیوتن متر تولید می‌کند. این یعنی 20 اسب بخار و 50 نیوتن متر بیشتر از موتور قبلی. نتیجه چنین قوایی، ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.8 ثانیه ای (صفر تا صد 4.1 ثانیه ای) است. این در حالی است که مدل‌های گذشته با 542 اسب بخار قدرت، این SUV دو و نیم تنی را در 4.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساندند. نهایت سرعت این خودرو هم به 284 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior

2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior

2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior

2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior

 

2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior

2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior


تغییرات دیگر در توربو S شامل دیسک‌های ترمز سرامیکی به صورت استاندارد و اندازه 16.5 اینچ با کالیپرهای 10 پیستونه در جلو و 14.5 اینچ با کالیپرهای 4 پیستونه در عقب، سیستم کنترل پویای شاسی و سیستم برداری گشتاور می‌شوند. چرخ‌های آلیاژی 21 اینچی مدل 911 نیز به صورت استاندارد روی این خودرو قرار گرفته‌اند.

[ ۱۳٩۳/۱٠/٢٦ ] [ ۱:۳۸ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

نمایشگاه دیترویت 2015: نسخه GTS تارگا 4 در 50 سالگی آن با ویژگی‌هایی چون قدرت بیشتر پیشرانه معرفی شد. تارگا، نوعی از سقف بازشونده است که پورشه مبدع آن بوده و تنها قسمت میانی سقف باز می‌گردد. در آخرین نسل، این سقف جادویی به صورت یک شیشه بزرگ در انتها و یک قسمت بازشونده از جنس سخت در بالا طراحی شده‌اند.

Porsche 911 Targa 4 GTS

 

 

Porsche 911 Targa 4 GTS

 


تغییرات ظاهری این خودرو شامل سپرهای جدید جلو با طراحی اسپرت، گلگیرهای پهن‌تر عقب، چراغ‌های جلوی bi-xenon، آینه‌های جانبی با طرح آئرودینامیکی، خروجی‌های اگزوز اسپرت و چرخ‌های 20 اینچی آلیاژی سبک‌وزن می‌شوند.

 

Porsche 911 Targa 4 GTS

 

Porsche 911 Targa 4 GTS

 

Porsche 911 Targa 4 GTS

 

Porsche 911 Targa 4 GTS

 

 

Porsche 911 Targa 4 GTS

 


تغییرات داخلی نسبتاً محدود می‌باشند. استفاده از روکش آلکانترا و صندلی‌های اسپرت قابل تنظیم الکتریکی از موارد قابل ذکرند.

 

Porsche 911 Targa 4 GTS Interior

 

Porsche 911 Targa 4 GTS Interior

 

Porsche 911 Targa 4 GTS Interior

 

Porsche 911 Targa 4 GTS Interior

 

 

Porsche 911 Targa 4 GTS Interior

 

در بخش پیشرانه، موتور شش سیلندر بوکسر یا تخت این خودرو با حجم 3.8 لیتر ارتقا یافته و قدرت خروجی آن به 430 اسب بخار و گشتاور آن به 440 نیوتن متر رسیده است. با این ارتقا، نسبت قدرت به وزن این مدل به کمتر از 3.63 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار رسیده است. بدین ترتیب شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه ای و بیشینه سرعت 300 کیلومتر بر ساعت با این خودرو ثبت می‌شود.

 

Porsche 911 Targa 4 GTS

 

Porsche 911 Targa 4 GTS

منبع:پدال

 

[ ۱۳٩۳/۱٠/٢٦ ] [ ۱:۳۳ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

تیونر آلمانی، Posaidon شهامت به خرج داده و دست روی بالاترین مدل کلاس E یعنی E63 AMG گذاشته است و این یعنی تیون روی تیون!

به نظر تقویت موتور AMG کار آسانی نباشد و حتی نیازی هم به تیونینگ این موتور پرقدرت احساس نمی‌شود. اما همواره کسانی پیدا می‌شوند که تشنه قدرت بیشتری باشند. بنابراین موتور هشت سیلندر V شکل 5.5 لیتری با توربوی دوقلو که 585 اسب بخار نیرو و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، هم می‌تواند ارائه‌دهنده قدرت بالاتری باشد.

در اینجا، Posaidon با استفاده از دو توربوشارژر بزرگ‌تر، سیستم اگزوز سفارشی و ترفندهای برنامه‌ریزی جدید برای موتور، قدرت آن را به 853 اسب بخار و گشتاور آن را به رقم شگفت‌انگیز 1300 نیوتن متر رسانده است.

برای هماهنگی با این قدرت اضافه، مهندسین Posaidon محور عقب و گیربکس خودرو را نیز تقویت کرده‌اند. درنهایت این خودرو می‌تواند با حذف سیستم محدود کننده سرعت به بیشینه سرعت 345 کیلومتر بر ساعت دست یابد. در حالی که نسخه استاندارد AMG با محدودکننده سرعت تنها 250 کیلومتر بر ساعت، سرعت می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز، 2.5 ثانیه می‌باشد.

برای افرادی که فکر می‌کنند، قدرت 853 اسب بخاری، بیش از اندازه است، پکیج‌های کم قدرت‌تری با توان 630 و 749 اسب بخار نیز قابل سفارش می‌باشد.

[ ۱۳٩۳/٩/٢٠ ] [ ٤:۳۸ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

از کانال ما در سایت آپارات دیدن کنید: WWW.Aparat.com/Em911
RSS Feed

آمار آنلاین

كد ماوس