قالب وبلاگ
نويسندگان

«مجله ماشین» - سرانجام انتظارها به پایان رسید و مرسدس بنز S65 AMG کوپه، به صورت رسمی رونمایی شد.
از نظر ظاهری، تفاوت های این مدل با برادر کوچک تر خود یعنی S63 AMG کوپه نسبتاً اندک بوده و شامل مواردی نظیر جلوپنجره و ورودی های هوا، کالیپرهای ترمز زرد رنگ به جای قرمز، رینگ های اختصاصی 20 اینچی با تایرهای 255 میلی متری در جلو و 285 میلی متری در عقب، دیفیوزر عقب بزرگ تر و به کار بردن نشان V12 BITURBO می شود که البته چندان هم مهم نیست، زیرا با مطالعه مشخصات فنی آن، برق از سر آدم می پرد!

زیر کاپوت این گلوله، پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر خورجینی توئین توربو قرار گرفته که 630 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر ناقابل گشتاور را از طریق گیربکس 7 سرعته AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC به جان چرخ های عقب می اندازد و می تواند سرعت آن را فقط 4.1 ثانیه پس از آغاز حرکت به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و تا 299 کیلومتر بر ساعت نیز پیش برود (این عدد برای نسخه های عرضه شده در بازار آمریکا بوده اما در اروپا،‌ حداکثر سرعت روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود می شود)! دیسک های ترمز برای متوقف کردن این هیولای دوست داشتنی، از جنس سرامیک کربن هستند.

فروش این ماشین با قیمت حدود 333 هزار دلار (تبدیل شده از یورو) در حالی در آلمان آغاز شده که ما اینجا با فروش ویژه محصولات ایران خودرو سرگرم هستیم!!! :-(


[ ۱۳٩۳/٤/٢٥ ] [ ۸:۱٥ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

پورشه 911 تارگا مدل 2014 با طراحی شبیه به نسخه کلاسیک این خودرو در نمایشگاه خودروی بین المللی آمریکای شمالی رونمایی جهانی شده است.

 

سقف این خودرو با نوار های سقف تارگا، قسمت جلویی قابل جابه جایی و شیشه عقب قاب دار می تواند توسط یک دکمه باز و یا بسته شود. سقف این خودرو در قسمتی پشت صندلی عقب جمع می شود.

 

هر دو مدل تارگا و تارگا 4Sنسخه های AWD بوده و از بدنه ای عریض تر در مقایسه با 911 اصلی بهره می برند. مدیریت کشش پورشه (PTM) که در مدل های AWD 911 به کار رفته در تارگا نیز موجود است.

 

نیروی تارگا از موتور 3.4 لیتری شش سیلندر با قدرت 350 اسب بخار تامین می شود. 911 تارگا با گیربکس PDK انتخابی و بسته ارتقایی اسپرت کرونو شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه و بیشینه سرعت 280 کیلومتر بر ساعت دارد.

 

911 تارگا 4S دارای موتور 3.8 لیتری شش سلندر با قدرت 400 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه با گیربکس PDK و بسته ارتقایی اسپرت کرونو است. بیشینه سرعت این خودرو 292.9 کیلومتر بر ساعت است.

[ ۱۳٩۳/٤/۱۸ ] [ ٩:٠۳ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

مهندس پرویز آفتاب سوار-مدیر پروژه خودرو S300 از انجام مراحل مقدماتی و تولید آزمایشی بدنه این خودرو تا اواسط مرداد ماه خبر داد و گفت: مراحل تولید آزمایشی این خودرو در دو مرحله صورت می پذیرد و پس از گذراندن این دو مرحله و رفع ایرادات احتمالی وارد فاز تولید انبوه بدنه این خودرو خواهیم شد و پس از آن مراحل رنگ و مونتاژ نیز به همین ترتیب انجام خواهد شد.

وی داخلی سازی این خودرو را در گام نخست 30 درصد دانست وگفت: بر اساس الزامات قانونی در گام نخست تولید این خودرو باید 30 درصد داخلی سازی شود که با تولید بدنه، رنگ و مونتاژ عملا 14 درصد آمادگی ایجاد شده و در حال پیگیری 16 درصد دیگر داخلی سازی این خودرو هستیم و در این مسیر با برنامه ریزی انجام شده، تولید و تغییرات تعدادی قطعات آغاز شده و به مرور داخلی سازی قطعات بیشتری انجام خواهد شد.

آفتاب سوار برنامه تولید این خودرو را 20 هزار دستگاه در سال آینده دانست و گفت: با انجام بعضی تغییرات قابلیت افزایش تولید نیز وجود دارد. علاوه بر این برنامه تولید امسال 4500 دستگاه خودرو به صورت CKD  است. همچنین درخواست 3500 دستگاه خودرو به صورتCBU  نیز اعلام شده و به طور کلی تا پایان سال 93 تعداد 8 هزار دستگاه از این خودرو وارد بازار خواهد شد.

وی مهمترین قابلیت این خودرو را بهره گیری از تکنولوژی روز و آپشن های مناسب علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خودرو دانست وگفت: با توجه به قیمت مناسب در نظر گرفته شده برای این خودرو و نظر سنجی های انجام شده از مشتریان در کنار برآوردهای سایپا، استقبال از این محصول بسیار مناسب خواهد بود.

مدیر پرژه S300 همچنین بهره مندی این خودرو از امکاناتی نظیر 6 عدد کیسه هوا، سیستم پیشرفته ترمز ABS  و EBD و همچنین سامانه اطلاعات سفر را در کنار برخورداری از موتور ساخت شرکت میتسوبیشی ژاپن از جمله قابلیت های شاخص این خودرو عنوان کرد و افزود: سایپا در تولید و عرضه این خودرو قطعا سهم بیشتری از بازار را کسب خواهد نمود.

[ ۱۳٩۳/٤/۱۸ ] [ ۸:٥٤ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

در حال حاضر هیوندای تولید دست کم یک سوم از خودروهای کره جنوبی را برعهده دارد و کاهش تولید ناشی از اعتصاب کارگران می تواند فشار بیشتری را بر هیوندای که در حال حاضر درگیر نوسان ارزش پول ملی  و کاهش سود صادراتی نیز است اعمال کند.

هوانگ کی تائه ، سخنگوی اتحادیه کارگری هیوندای موتورز ، گفت: در شرایط فعلی ما چاره ای جز آغاز اعتصاب نداریم.

طبق اعلام اتحادیه کاری هیوندای ، تقاضای کارگران افزایش 7 درصدی یا 159614 وونی(157دلاری) دستمزد ماهانه ، اعطای ین 30 درصدی از درآمد خالص و محدود کردن ساعات کاری هفته به 52 ساعت است.

به گفته مدیر این اتحادیه دور دوم مذاکرات با مدیران هیوندای نیز بدون هیچ دستاوردی به پایان رسیده است.

[ ۱۳٩۳/٤/۱۸ ] [ ۸:٤٩ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

به گزارش پایگاه خبری «مجله ماشین»، ماجرا از جوئن سال پیش شروع مى شود که یک مرد آرژانتینى یکى از نسخه هاى کمیاب و گران قیمت amg  sls را از آلمان با قیمتى نزدیک به 700 هزار دلار خریدارى مى کند. سپس او به آرژانتین مى رود تا پس از چند وقت، خودروى او با کشتى به آنجا فرستاده شود. اما متاسفانه از روى اشتباه کشتیرانى و مسئولان حمل و نقل، SLS گرانقیمت در دریاهاى ریودلاپلاتا در بوینس آیرس غرق مى شود. سپس تیم غواصى و نجات شروع به کار کرده و پس از پنج روز SLS را پیدا مى کنند. اما پنج روز در عمق دریا بودن، باعث نابودى کامل سیستم هاى الکتریکى و موتور خودرو شد. بااینحال sls به آلمان فرستاده شد تا توسط مهندسان AMG تعمیر شود و آنها توانستند موتور آب خورده ى آنرا دوباره به کار بیاندازند. 


[ ۱۳٩۳/٤/۱۸ ] [ ۸:٤٧ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

رشد قیمت خودرو شرایطی را فراهم کرده تا بازهم بحث قدیمی آنالیز قیمت خودرو مطرخ شود. چندی پیش یکی از کارشناسان قیمت تمام شده پراید را تنها 3 میلیون و 700 هزار تومان برآورد کرده بود. گفته های او با واکنش جدی سایپا مواجه شد و حتی این خودروسازی اعلام کرد از نویسنده مطلب شکایت رسمی می کند. در حال حاضر تنها « آنالیزی که از قیمت خودرو وجود دارد به آمارهایی مربوط است که از سوی خودروسازان ارائه می شود. براین اساس قیمت خودروها حداقل در سال 92 به صورت مشخصی تابعی از واردات بوده است. به همین جهت خودروسازان ادعا می کنند با توجه به افزایش هزینه های واردات چاره ای به غیر از افزایش قیمت ها ندارند.

آنالیز قیمتی نشان می دهد برای تولید خودروی تیبا با فرمان هیدرولیک و بدون کیسه هوا به طور متوسط 240 هزار تومان صرف مواد پلیمری، 124 هزار تومان هزینه مواد فولادی، 200 هزار تومان هزینه لاستیک، 130 هزار تومان هزینه مس، 140 هزار تومان هزینه آلومینیوم، 170 هزار تومان هزینه چدن و 2 میلیون و 200 هزار تومان هزینه قطعات می شود. در این نالیز قیمتی 16 درصد هزینه کل تولید خودرو برای قطعه سازان صرف می شود. نجفی منش در این مورد هم می گوید:« قطعه سازان هزینه تمام شده را براساس آنالیز دقیق پرداخت می کنند. یعنی برای ساخت یک قطعه به انواع واردات وهزینه های جانبی نیاز است. در نتیجه خیلی عجیب نیست که قیمت ها افزایش پیدا کند.» در صورتی که هزینه های عوراض به جمع نهایی قیمت خودرو افزوده نشود و همچنین سود خودروسازان نیز در این مرحله مورد محاسبه قرار نگیرد، قیمت این خودرو به 5 میلیون و 500 هزار تومان ( براساس آنالیز سال 92) می رسد. براین اساس قیمت واقعی تولید تیبا تنها معادل 26 درصد قیمت عرضه این نوع خودرو است. به گفته خودروسازان در مرحله بعدی قیمت گذاری هزینه های جانبی مانند عوارض به قیمت ها افزوده می شود که در نهایت بهای خودرو را تا سقف 21 میلیون تومان افزایش می دهد. براین اساس به قیمت تمام شده خودرو 30 درصد برای هزینه های ارزی و 35 درصد هم برای توزیع و فروش افزوده می شود. ادعای خودروسازان نشان می دهد که آنها برروی هر خودروی تولیدی تنها 2.5 درصد سود محاسبه می کنند. در صورتی که این محاسبات مورد تایید قرار گیرد، هزینه تمام شده خودرو در کارخانه به عدد 21 میلیون و 500 هزار تومان می رسد. در این محاسبات 10 درصد قیمت خودرو به هزینه مالیات، عوارض، شماره گذاری، پست و بیمه مربوط است. در مورد عوارضی که خودروسازان پرداخت می کنند، شایعات بسیاری وجود دارد که طی تمامی سال های گذشته توضیحی در مورد آنها ارائه نشده است.

خودروسازان برای تولید محصول خود به این شیوه از ارز مبادله ای استفاده می کنند. در صورتی که آنها ارز مورد نیازشان را از بازار آزاد تامین کنند به طور متوسط 5 میلیون تومان به قیمت خودرو افزوده می شود. برخی نمایندگان مجلس و حتی اعضای کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان اعتقاد دارند که ایران خودرو و سایپا طی سال های گذشته از دولت ارز مبادله ای گرفته اند ولی بهای تمام شده خودرو را براساس ارز بازار آزاد محاسبه کرده اند. در این صورت میزان سود خودروسازان از 2.5 درصد تا 6 درصد افزایش می یابد.

بررسی آنالیز قیمتی پراید که مربوط به سال 92 است، نیز نشان می دهد که خودروسازان برای تولید انواع خودروها همین قواعد را رعایت می کنند. قیمت متوسط پراید در بازار بین 18 تا 20 میلیون تومان در نوسان است. کارخانه اعلام کرده است که 11 میلیون تومان از قیمت تمام شده پراید مربوط به هزینه تمام شده مواد اولیه است.

270 هزار تومان مواد پلیمری، یک میلیون و 200 هزار تومان ورق و انوع فولاد، 260 هزار تومان لاستیک، 110 هزار تومان مس، 180 هزار تومان آلومینیوم، 140 هزار تومان چدن و حدود 3 میلیون و 300 هزار تومان سایر مواد اولیه به کار رفته در تولید این خودرو به اضافه هزینه‌های تولید شرکتهای قطعه‌ساز و همچنین حدود 1600 دلار ارزبری برای واردات قطعات خاص  هزینه تمام شده پراید را تشکیل می دهد.

در صورتی که عوارض بعدی به قیمت پراید افزوده نشود، بهای تمام شده این محصول به 11 میلیون تومان می رسد. همچنین با احتساب هزینه‌های تولید و مونتاژ در شرکت خودروساز، هزینه‌های فروش و خدمات پس از فروش، هزینه‌های مالی، مالیات، عوارض، هزینه‌های شماره‌گذاری و هزینه‌های پست و بیمه در نهایت قیمت تمام شده تولید یک دستگاه پراید به  حدود 19 میلیون و هفتصد هزار تومان می رسد. همین نوع خودرو هم در بازار به بهای بالاتر از 21 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.

بخش مهمی از قیمت خودرو مربوط به هزینه های پرداختی از سوی خودروسازان برای عوارض های مختلف است.

[ ۱۳٩۳/٤/۱۸ ] [ ۸:۳٠ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

این خودروساز لایه ای از پوشش این نمونه آزمون جدید را کاهش داده و چنان چه به نظر می رسد ظاهر این خودرو شباهتی با سدان کیا کوریس بزرگ خواهد داشت.

این تصاویر نشان می دهند که نسل چهارم سورنتوی جدید ظاهری منحنی دارتر با قسمت جلوی مستحکم تر و خط سقفی کشیده و بلند خواهد داشت. هم چنین می توان لامپ های LED بزرگ جدید را نیز روی چراغ های عقب این خودرو دید.

این مدل جدید کشیده تر به نظر می آید. طی ماه های اخیر گفته شده بود که فاصله بین دو محور سورنتوی بعدی چند سانتی متر افزایش یافته و از 2700 میلی متر کنونی بیش تر خواهد شد.

گفته می شود که سورنتوی جدید از زیرساخت های اصلی مدل کنونی آن بهره خواهد برد.

کیا ادعا می کند سورنتویی که در سال 2012 عرضه شد علیرغم آن که صرفا یک فیس لیفت درنیمه دوره تولید محسوب می شود از پلتفرمی کاملا جدید بهره می برد.

هم چنین گمان می رود در بازارهای دیگر نسخه ای هیبریدی از این خودرو نیز روانه نمایندگی های فروش شود.

[ ۱۳٩۳/٤/۱۸ ] [ ۸:٢٧ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

این خودرو که زمان رونمایی اولیه آن به سال 2013 باز می گردد تا کنون با جزیات چندانی معرفی نشده بود. طبق اعلام شرکت تولید کننده این محصول یک خودروی دیفرانسیل است که امید می رود بتواند فاتح مسابقات رالی داکار باشد.

ربونو فامین ، مدیر پژو اسپرت ، گفت: وقتی نوبت به مسابقات رالی می رسد همیشه این سوال مطرح است که خودروهای تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسل مناسب هستند ، ما نیز پس از بررسی های دقیق به این نتیجه رسیدیم که خودروهای تک دیفرانسیل دارای مزیت های بیشتری برای این کار هستند.

پژو2008 DKR نیروی مورد نیازش را از طریق یک موتور V6 توربو دقلوی دیزل به توان 340 اسب بخار تامین می کند ولی هنوز مشخص نیست که نیروی تولیدی آن به کدام یک از محورها منتقل می گردد.

[ ۱۳٩۳/٤/۱۸ ] [ ۸:٢٠ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

مرسدس بنز SLS AMG GT Final Edition مدل 2014 در یکی از نمایشگاه های اتومبیل خیابان شهید بهشتی تهران رویت شد.

این آخرین نسخه از مرسدس بنز SLS AMG است که GT Final Edition نام دارد و فقط 350 دستگاه از آن تولید شده است.این خودرو دارای یک موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 6.2 لیتر به قدرت 583 اسب بخار و گشتاوری در حدود 650 نیوتن متر، شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه، دیفرانسیل عقب و گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوگانه با تعویض سریعتر است.


[ ۱۳٩۳/٤/٩ ] [ ٢:۳٤ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

کمپانی مرسدس بنز، اطلاعات مربوط به 2 مجموعه با نام های Sport‌ و Night را که برای بهسازی ظاهری و فنی فیس لیفت CLS طراحی شده اند، منتشر کرد.
مجموعه Sport برای مدل های CLS500 و CLS500 AMG قابل سفارش بوده و شامل این موارد می شود:
- رینگ های 18 اینچی با رنگ آمیزی خاکستری یا 19 اینچی‌ با چند طرح مختلف
- سیستم تعلیق Direct Control با تعدیل کننده های قابل تنظیم (رایگان)!
- دیسک های ترمز بزرگ تر در جلو با عبارت Mercedes-Benz روی کالیپرها
- سیستم اگزوز با 2 خروجی از جنس استیل ضد زنگ


مجموعه Night نیز برای مدل های CLS500 و CLS500 4MATIC قابل سفارش است و مواردی به شرح ذیل را در بر می گیرد:
- رینگ های 18 یا 19 اینچی، هرکدام با 2 طرح متفاوت
- رنگ آمیزی مشکی قاب آینه های جانبی
- شیشه های عقب و جانبی تیره
- رنگ آمیزی مشکی براق اسپلیتر جلو و جلوپنجره

 
[ ۱۳٩۳/٤/۸ ] [ ۸:٢۸ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

«مجله ماشین» - اولین دستگاه خودرو سراتو مدل اتوماتیک در شرکت سایپا تولید شد.

 تولید نخستین خودرو سراتو در ایران

به گزارش پایگاه خبری «مجله ماشین» به نقل از سایپانیوز، شهریار رضایی فر اظهار داشت: راه اندازی خط تولید سراتو جهت تولید آزمایشی صورت پذیرفته و تولید انبوه این خودرو از ابتدای مردادماه آغاز خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری بین 4 تا 5 هزار دستگاه سراتو در سایپا تولید خواهد شد.تولید نخستین خودرو سراتو در سایپا

 

وی با اشاره به این که ظرفیت خطوط تولید سراتو در سایپا بین 12 تا 15 هزار دستگاه در سال است تصریح کرد: برنامه تامین و ارسال پک های CKD با شرکت کیاموتورز نهایی شده استو این خودرو در دو مدل با موتورهای 1600سی سی با گیربکس معمولی و موتور 2000 سی سی با گیربکس اتوماتیک تولید و به بازار عرضه خواهد شد .

 

مدیر پروژه خودرو سراتو در سایپا، افزود: شرکت کیاموتورز شریک تجاری قدیمی سایپا است و این دو مجموعه تاکنون چندین تجربه موفق همکاری داشته اند و ان شاء الله در آینده این همکاری ها گسترده تر خواهد شد .

 

بر اساس این گزارش خودرو سراتو به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودروهای حال حاضر در دنیا محسوب شده و در تیراژ بالایی در شرکت کیاموتورز تولید و در سراسر جهان به فروش رسیده است.

 

سایپا با هدف پاسخ گویی به نیاز مشتریان، ایجاد تنوع در سبد محصول را به عنوان راهبرد اصلی خود برای آینده در دستور کار قرار داده و قرار است تا پایان سال جاری چندین خودرو دیگر نیز به سبد محصولات این شرکت افزوده شوند.

[ ۱۳٩۳/٤/۸ ] [ ۸:٢٥ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

جایی که مرسدس-بنز به جایی نرسد، شاید نوبت مرسدس-AMG باشد. اولین خودروی این برند زیرشاخه، SLS AMG، با محوریت عملکرد به مراحل پایانی عمر خود رسیده است. این خودرو یک موتور ۶/۲ لیتری V8، درهای موسوم به بال پرنده یا گالوینگ و قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار دارد و هدف از ساخت آن خودرویی با تولید محدود و عملکرد بالا بوده است.

مرسدس AMG GT یک خودروی کوچکتر، با قدرت کمتر و به طور قابل‌توجهی از گذشتگان خود ارزان‌تر است. بازه قیمتی آن بین ۱۱۵ تا ۱۳۵ هزار دلار درنظر گرفته شده و این خودروی دو سرنشینه قرار است به صورت کوپه و احتمالا با درهای معمولی عرضه شود و نسخه رودستری نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.


[ ۱۳٩۳/٤/٧ ] [ ۳:۱٠ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

جالب است بدانید که تنها 375 دستگاه مک‌لارن P1 و 499 دستگاه فراری لافراری (LaFerrari) تولید خواهد شد اما این تعداد برای حریف آلمانی این دو کمی بیشتر است و قرار است 918 دستگاه از پورشه 918 اسپایدر وارد خط تولید شوند. قیمت 845 هزار دلاری و این تعداد بالای تولید (البته نسبت به حریفان) باعث نشده تا کمپانی آلمانی پورشه برای فروش آن دچار مشکل شود و هم‌اکنون دو سوم از خودروهایی که قرار است تولید کند یعنی حدود 600 دستگاه را به فروش رسانده است. همچنین پورشه امید دارد تا تعداد باقی مانده را تا 12 ماه آینده به فروش برساند.
برای یادآوری باید گفت که پورشه 918 اسپایدر به موتور 8 سیلندر 4.6 لیتری مجهز شده که می‌تواند 608 اسب‌بخار را تولید کند. این در حقیقت بیشترین توانی است که پورشه توانسته تا به حال از یک موتور با تنفس طبیعی بدست آورد. البته دو موتور الکتریکی کوچک نیز روی این پیشرانه نصب شده و در نهایت پیشرانه 918 اسپایدر می‌تواند 887 اسب‌بخار را تولید کند. تمامی این نیرو به کمک گیربکس 7 سرعته PDK به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و توانست در پیست نوربرگرینگ رکوردی برابر 6 دقیقه و 57 ثانیه را ثبت کند.


[ ۱۳٩۳/٤/٥ ] [ ٦:٥٦ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

از کانال ما در سایت آپارات دیدن کنید: WWW.Aparat.com/Em911
RSS Feed

آمار آنلاین

كد ماوس