قالب وبلاگ
نويسندگان

شما با دیدن این عکس ها کدام را انتخاب میکنید؟

1. مزدا3                                 2. مگان

شما میتوانید به صورت درج نظر ، نظر خود را به ما اعلام کنید یا میتوانید در نظر سنجی این وبلاگ نظر خود را بگذارید متشکرم.

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢۸ ] [ ٩:٠٠ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:٥٥ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

فقط نمیدونم راننده سمند و بی ام وه چی دیدن که اینطوری بهش زل زدن!

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:٥٢ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

بی ام وه M6 با رنگی خاص در کنار مرسدس بنز CLS.

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:۳۸ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:۳٥ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:۳۳ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:۳٠ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:٢۸ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:٢٦ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:٢٠ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:۱٧ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:۱٤ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:۱۳ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:۱۱ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:٠٧ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:٠٥ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:٠٠ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

حرکات نمایشی با لیفان ۶۲۰ مدل ۱۶۰۰ سی سی.

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۳:٢٤ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:٥٥ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:٥۱ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:٤٢ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

درگ مرسدس بنز C۶۳ AMG black series و BMW M۳ کوپه

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:۳۸ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

کیا سول,هاچبک جدید کیا.

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:۳۱ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

پورشه 919,خودروی افسانه ای دیگر از ابرکمپانی کهنه کار پورشه! 

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:٢۱ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

هامر H3 تیونینگ!

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:۱۱ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]
درگ جنجالی مرسدس بنز SL و پورشه ۹۱۱ و BMW M۳ و نیسان GTR. 

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:٠۸ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

صدای غرش بسیار زیبای مرسدس بنز SLS.

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:٠٥ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

دریفت با رکورد دار دریفت جهان!

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ٢:٠۱ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

لندکروزر با طعم آفرود!

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۱:٥٩ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

تویوتا هایلوکس اسپرت با رنگی خاص!

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ] [ ۱:۳٢ ‎ق.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

این ماشین خوش دست ماشینم بود. بسیار نرم و هندلینگ بسیار بالا. از خیلی ها شنیدم که تندر ال نود خودروی زشتی هست اما من بسیار با این عقیده مخالفم و امیدوارم این عکس ها عقیده ی اون تعداد افراد رو هم عوض کنه. در ضمن تندر L90 از فناوری فنی و موتوریی بسیار بالایی نسبت به رقیباش برخورداره. با هم عکس ها رو میبینیم.

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٦ ] [ ۱٠:٢٧ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

اگر بخواهیم نام اتومبیل‌های محبوب ژاپنی را برای شما بگوییم بی‌شک یکی از این نام‌ها تویوتا کمری است. اتومبیلی خانوادگی با طول عمر بالا که هر نسل آن به محبوبیت بالایی رسیده است. ما می‌خواهیم به سراغ نسل نو کمری رفته و آن را برای شما بررسی کنیم. کمری در مدل‌های 2012 و 2013 در بازار ایران قیمتی در حدود 130 تا 150 میلیون با توجه به تیپ‌های مختلف خرید و فروش می‌شود که با این قیمت باید با رقیبان زیادی از جمله نیسان تینا، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، هوندا آکورد و... به مبارزه برود. با این مقدمه به سراغ تویوتا کمری تیپ GL که مدل پایه این خودرو محسوب می‌شود، می‌رویم.
طراحی ظاهری نسل نو کمری نسبت به مدل پیشین دارای تغییراتی می‌باشد. البته بدنه این مدل به طور کلی با مدل پیشین تفاوتی ندارد و بیشتر مورد بازنگری و فیس‌لیفت قرار داده شده است. در جلوی اتومبیل سپرها، چراغ‌ها و جلوپنجره تغییر کرده است و شبیه مدل‌های بروزتر تویوتا شده است. جلوپنجره‌ی این اتومبیل در ادغام با سپر جلو و در کنار چراغ‌های جلو طراحی قابل قبولی به وجود آورده است که البته مانند اکثر ساخته‌های تویوتا کمی محافظه‌کار است. در نمای جانبی با طراحی ساده مواجه هستیم. رینگ و لاستیک این خودرو نیز در کمال سادگی طراحی شده و از این نظر کمری در طراحی جانبی از رقیبی مانند کیا اپتیما چند گام پایین‌تر قرار می‌گیرد. اما به نمای عقب می‌رسیم که اکثر کارشناسان دیگر آن را چندان جالب نمی‌بینند که البته همینطور نیز است. طراحی چراغ‌های عقب هر چقدر به مدرن‌تر بودن طراحی کمک کرده اما به زیبایی این قسمت لطمه وارد کرده است و در کنار سپر ساده عقب طراحی چندان جالبی را به وجود نیاورده است که یکی از ایرادهای اصلی نسل نو کمری محسوب می‌شود.
درب‌‌های اتومبیل را باز می‌کنیم و وارد کابین می‌شویم. طراحی داخلی کمری نسبت به مدل پیشین کاملا دگرگون شده و از طراحی بروزتر و زیباتری برخوردار شده است. البته درست است که طراحی داخلی نسل جدید کمری زرق و برق اتومبیل‌های کره‌ای مانند هیوندای سوناتا را ندارد اما کاملا منطقی و بروز طراحی شده است. تمام دکمه‌ها و هر آنچه راننده مورد نیازش است کاملا در اختیار او قرار دارد و کار با ادوات داخل خودرو راحت است و ارگونومی در طراحی داخلی خودرو رعایت شده است. کیفیت مواد به کار رفته نیز خوب و قابل قبول است. در کنسول میانی از بالا به پایین به ترتیب ساعت، سیستم صوتی، کلید فلاشر و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک قرار گرفته است و در کنار دسته دنده نیز جا لیوانی قرار دارد. صندلی‌های این اتومبیل در تیپ پایه دارای روکش پارچه‌ای هستند اما با این وجود راحت هستند و از طراحی اورگونومیک بهره می‌برند و شما را به خوبی در بر می‌گیرند. فضای سر و پاها در هردو ردیف خوب و قابل قبول هستند. دید جلو و اطراف اتومبیل بسیار خوب است و دید عقب نیز قابل قبول است. به دلیل اینکه مدل مورد آزمایش از نوع پایه بوده دارای امکانات ایمنی و رفاهی متوسطی می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به شیشه‌های برقی، آینه‌های برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی با 6 بلندگو با ورودی‌های USB و AUX، سیستم ضد سرقت، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت دستی (تیپ ترونیک)، کمربندهای پیش کشنده و محدود کننده‌ نیرو، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، ایربگ‌های جانبی و ایربگ‌های پرده‌ای، سیستم ترمز دیسکی در چهار چرخ به همراه سیستم‌های ABS، EBD و BA و همینطور پکیج VSC یا همون سیستم کنترل و پایداری و... می‌توان اشاره کرد.
یکی از مهمترین تغییرات این مدل با مدل قبلی استفاده از موتور و گیربکس‌ جدید است که مدل‌های وارد شده به ایران از یک موتور 4 سیلندر خطی با حجم 2500 سی‌سی بهره می‌برند. این موتور دارای 16 سوپاپ و دو میل سوپاپ در بالا (DOHC) است که به تکنولوژی دوبل متغیر باز و بسته شدن سوپاپ‌ها مجهز (VVTi) است و قدرتی معادل 181 اسب‌بخار و گشتاور 241 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. طبق اعلام کمپانی سازنده این خودرو با این موتور و گیربکس 6 سرعته تیپ‌ترونیک در عرض 8.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت این اتومبیل 195 کیلومتر در ساعت می‌باشد. میانگین مصرف سوخت این اتومبیل نیز 9.3 است. اتومبیل را استارت می‌زنیم، پیشرانه بسیار راحت روشن می‌شود و عملکرد نرم و روانی دارد. یکی از نکات بسیار خوبی که کمری این نسل دارد عایق‌بندی بسیار خوب است به گونه‌ای که صدای خاصی از پیشرانه و برخورد لاستیک‌ها به سطح زمین شنیده نمی‌شود. گیربکس 6 سرعته کمری که قابلیت تعویض دنده به صورت دستی نیز دارد عملکرد قابل قبولی دارد و تعویض دنده‌ها بسیار نرم انجام می‌شود به گونه‌ای که متوجه تعویض آن نمی‌شویم و زمانی که پا را تا انتها رو پدال گاز فشار می‌دهیم، به خوبی معکوس دنده‌ها انجام می‌شود و خبری از تکان هم نیست. کشش پیشرانه کمری نیز خوب و قابل قبول است و از این نظر به خوبی می‌تواند با رقیبان خودش مبارزه کند. هندلینگ کمری نیز خوب و قابل قبول است و این اتومبیل می‌تواند شتابی تا 0.80 جی را تحمل کند که از هیوندای سوناتا و برادر دو قولویش یعنی کیا اپتیما در سطح بالاتری قرار می‌گیرد اما از هوندا آکورد و مزدا 6 از این نظر در سطح پایین‌تری قرار دارد. کمری از کیفیت سواری مناسبی برخوردار است و مانند اجدادش اتومبیلی خانوادگی با عملکرد نرم است در مجموع کمری در رنج قیمت خود دارای رقیبان قدرتمندی است که نسبت به هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی می‌باشد.

 

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٦ ] [ ٩:٥٩ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

رانا خودرویی است که می‌توان آن را ایرانیزه شده پژو 206 SD دانست. علاوه بر تغییر چراغ‌ها و سپرها، در فضای داخلی هم با داشبورد متفاوتی روبرو خواهید شد. در همان برخورد اول و با لمس دستگیره درهای رانا، متوجه کیفیت پایین‌تر و ارزان سازی این خودرو نسبت به 206 صندوقدار می‌شوید. با این وجود بعضی از مزایای پژو هنوز در این خودرو نیز به چشم می‌خورند. در سوی دیگر می‌توان رنو لوگان یا همان تندر L90 را نام برد. رقیبی که در ابتدا برای جانشینی پیکان وارد بازار شده بود و قرار بود قیمت آن حدود 8000 یورو باشد. در حالی که اکنون، با قیمت 37 میلیونی، گران‌ترین لوگان دنیا در ایران به فروش می‌رسد. تندر با وجود بازخورد منفی و استقبال اندک در اوایل ورود به بازار، به واسطه کیفیت خوب و هزینه نگهداری پایین و فضای جادار، توانست کم کم دل مشتریان را به دست آورد و در طول این سال‌ها، ظاهر نامأنوس آن اندکی نادیده گرفته شد. البته نسل‌های جدید داچیا لوگان در دنیا عرضه شده اما به این زودی‌ها بعید است که خودروسازان داخلی، این محصول پرفروش خود را دستخوش به‌روزرسانی کنند.

دوستان در آینده ویدئویی هم از این بررسی خواهیم گذاشت.

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢٦ ] [ ٩:۳٢ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

دوستان عزیز,عید براتون برنامه داریم شدید!منتظر باشید...

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢۱ ] [ ٦:٢٧ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

برای دیدن کانال ویدئو های بسیار زیبای این وبلاگ در آپارات روی EM cars کلیک کنید.

 

برای دیدن کانال ویدئو های تخصصی مرسدس بنز  ، در آپارات روی MERCEDES BENZ کلیک کنید.

[ ۱۳٩٢/۱٢/٦ ] [ ٥:٢٤ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]

امروز می خواهیم به سراغ دو اتومبیل کراس اوور (یا شاسی بلند کوچک) موجود در بازار برویم. هر دوی این اتومبیل ها در محدود قیمت 130 تا 150 میلیون تومان قرار دارند. هیوندای ix35 که کامل با آن آشنا هستیم و دیگری رقیب تقریبا تازه وارد آن یعنی میتسوبیشی ASX می باشد.
ابتدا با طراحی های ظاهری وداخلی دو اتومبیل شروع می کنیم. طراحی ظاهری هیوندای ix35 زیبا و دلنشین است. این طراحی بر خلاف طراحی نسل قبل (که اصلا طراحی جالبی نداشت) بسیار خوب و زیبا است که از خط مشی جدید محصولات هیوندای پیروی می کند. با نگاهی به طراحی جلوی این اتومبیل جلو پنجره ی 6 ضلعی معروف هیوندای که در دیگر محصولات جدید هیوندای نیز استفاده شده نظرمان را جلب می کند. چراغ های جلو کشیده شده و تا روی گلگیر جلو ادامه داشته و طرحی زیبا و دلنشین به وجود آورده است. البته این قسمت بسیار شبیه دیگر محصولات هیوندای از جمله الانترا است. در طراحی جانبی این خودرو با توجه به خطوط استفاده شده در آن و شیب ملایم سقف در انتهای اتومبیل، طرحی زیبا و قابل هضم به این خودرو بخشیده البته اندازه ی مناسب رینگ و لاستیک نیز به این زیبایی کمک کرده است. طراحی عقب نیز با چراغ های کشیده و زیبایی که همانند قسمت جلو است و درب صندوق عقب که با برآمردگی هایی که روی آن وجود دارد طراحی عقب این خودرو را از سادگی در آورده و طرحی زیبا به آن بخشیده است. اما در آن سوی میدان یک رقیب ژاپنی قرار دارد. با اولین نگاه به ASX به سرعت ما را به یاد برادر خود یعنی لنسر اوولشن می اندازد گویی که انگار کمپانی میتسوبیشی با بالا بردن شاسی لنسر اوولشن یک اتومبیل کراس اوور به وجود آورده است. اما اگر از این مسائل بگذریم طراحی بیرونی ASX مانند برادر خود یعنی لنسر اوولشن اسپرت قابل قبول است در جلوی این اتومبیل جلو پنجره ی بزرگ میتسوبیشی در کنار چراغ های مه شکن که در قابی قرار داده شده اند و در کنار چراغ های کشیده جلو طرحی اسپرت به این اتومبیل بخشیده است. در نمای جانبی با طرحی ساده مواجه هستیم که البته خطی که از گلگیرهای عقب شروع می شود و در وسط گلگیر جلو محو می شود سعی در این دارد که این نما را از سادگی در بیاورد البته طراحی رینگ های این اتومبیل نیز باعث شده که طراحی جانبی این اتومبیل بیش از پیش ساده باشد و از این نظر ix35 طراحی جذاب تری در این قسمت دارد. اما طراحی عقب ASX مانند طراحی جلوی این اتومبیل سعی دارد که خودش را اسپرت و خشن نشان بدهد که البته این کار را به خوبی انجام داده است البته طراحی سپر عقب چندان دلنشین نیست اما طراحی چراغ عقب زیبا و قابل قبول است. طراحی داخلی ix35 بر خلاف نسل گذشته ی خود که از (طراحی ساده و فاقد هر گونه هیجان بهره می برد) بسیار زیبا، خوب و مدرن طراحی شده است. طراحی داشبورد این اتومبیل به سرعت ما را به یاد دیگر اعضای این کمپانی می اندازد. همان دریچه های معروف هیوندای در اینجا نیز به کار رفته است. کیفیت مواد به کار رفته در مقایسه با نسل قبل بسیار پیشرفت کرده اما در مقایسه با رقبای اروپایی و ژاپنی احساس می شود که همچنان هیوندای در زمینه کیفیت مواد به کار رفته در کابین جای پیشرفت دارد. صندلی ها خوب است و فضای داخلی قابل قبولی دارد. اما طراحی داخلی میتسوبیشی مانند طراحی خارجی آن اسپرت احساس می شود. صندلی ها، فرمان و محل قرارگیری پشت فرمان آن حس اسپرت بودن بیشتری از هیوندای ix35 به راننده منتقل می کند. کیفیت مواد کابین نیز خوب و قابل قبول است هر چند کمی از هیوندای از این نظر بالاتر است فضای عقب ASX به علت فاصله ی کمتر محور عقب کوچک تر از هیوندای ix35 احساس می شود. هر دوی این اتومبیل ها ایمن هستند و هر دوی آنها توانسته اند 5 ستاره از موسسه NHTSA آمریکا را دریافت کنند.
هر دو رقیب دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسب هستند و از امکانات مشترک دو اتومبیل می توان به سیستم ورود بدون کلید و استارت موتور به صورت دکمه ای، سقف پانوراما، شیشه های برقی، آینه های برقی همراه با گرمکن، صندلی ها مجهز به گرمکن، آینه های الکتروکرومیک، کروز کنترل روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم های ABS همراه با EBD سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم HAS می توان اشاره کرد. اما ix35 دارای 10 ایربگ می باشد و ASX داری 7 ایربگ و ix35 دارای سیستم DBC یا ترمز در سراشیبی می باشد که این مورد در ASX منتفی می باشد. اما در عوض نیز ASX دارای گیربکس CVT به همراه شیفترهای پشت فرمان می باشد در حالی که ix35 دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است همینطور شما ASX قابلیت lock کردن 4WD به 2WD دارید در حالی که ix35 فقط 4WD می باشد.
ix35 دارای موتوری چهار سیلندر خطی به حجم 2400 سی سی می باشد. این موتور قادر است قدرتی معادله 177 اسب بخار تولید کند و راننده را قادر می سازد که در عرض 10 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد و به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت دست یابد. اما رقیب ژاپنی از یک موتور 4 سیلندر خطی به حجم 2000 سی سی برخوردار می باشد. این موتور که به تکنولوژِی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ ها مجهز شده و می تواند قدرتی معادله 147 اسب بخار تولید کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر این اتوموبیل در حدود 11.5 ثانیه می با شد و حداکثر سرعت این ماشین نیز 190 کیلومتر بر ساعت می باشد.
با توجه به میزان قدرت دو اتومبیل به این نتیجه می رسیم که روی کاغذ ix35 بهتر از میتسوبیشی ASX می باشد اما در عمل چطور؟ شتاب اولیه و تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت ix35 با توجه به قدرت موتور کاملا برتر است ولی از این میزان که بالاتر می رویم ASX به لطف وجود گیربکس CVT و تعویض سریعتر دنده ها، فاصله ی خود را با ix35 حفظ خواهد کرد. ASX دارای فرمان پذیری بهتری از ix35 می باشد و به علت فاصله کمتر محور عقب تا انتهای اتومبیل احساس می شود که انتهای خودرو نسبت به ix35 بهتر جمع می شود ولی هر دو خودرو دارای هندلیگ های قابل قبولی در کلاس خود می باشند. البته استفاده از سیستم تعلیق Multi Link یا همان چند اتصالی نیز به این قضیه کمک کرده است اما هر دو خودرو کمی خشک احساس می شوند. در مجموع هر دو خودرو انتخاب های قابل قبولی در بازار کشور و در رنج قیمت خود به شمار می روند البته این نکته را باید گفت که رقیبان قدرتمند آنها در بازار داخل وجود ندارند و به تازگی در بازار داخلی رقیب قدرتمند به نام رنو کولئوس 2014 برای این خودروها پیدا شده است. این نکته را نیز باید مد نظر داشت که بازار دست دوم هیوندای ix35 فعلا از ASX بهتر است. البته در نهایت انتخاب با شما خواهد بود.

[ ۱۳٩٢/۱٢/٢ ] [ ۸:٥۳ ‎ب.ظ ] [ Erfan & Mohammadreza ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

از کانال ما در سایت آپارات دیدن کنید: WWW.Aparat.com/Em911
RSS Feed

آمار آنلاین

كد ماوس